Niektóre firmy są skazane na kryzysy – mówiąc dokładniej, same skazują się na kryzysowe kłopoty.
Słowo wyjaśnienia: strategia komunikacji kryzysowej opisuje CO mówisz. Skuteczność komunikacji dotyczy tego JAK to robisz.
Skoro to sobie wyjaśniliśmy, możemy przejść do opisania zachowań, nastawień i działań charakteryzujących źle zarządzane firmy:
1. Hierarchiczna kultura korporacyjna opóźniająca przepływ informacji.
2. Firmy, w których każdy stale jest nadmiernie obciążony pracą.
3. Wysoka rotacja pracowników średniego i niskiego szczebla.
4. Niskie morale pracowników.
5. Firmy, w których ważniejsze jest KTO od tego CO.
6. Cenzura.
7. Niejasne strategiczne cele i zadania.
8. Arogancja.
9. Kunktatorstwo.
10. Brak odpowiedzialności i dyscypliny.
Mogę wymienić więcej czynników skazujących firmy na codzienne zmaganie się z kryzysowymi sytuacjami, ale sądzę, że ta lista jasno tłumaczy co mam na myśli.
Oto 20 kryzysowych symptomów w pięciu kategoriach: 1. ego, 2. ignorancja, 3. arogancja, 4. procedury i 5. komunikacja.
1. Żeby wiedzieć co naprawdę dzieje się w firmie, musisz być zawsze we właściwym miejscu we właściwym czasie.
2. Stale rozwiązujesz te same problemy.
3. Klienci raz są zadowoleni, raz wręcz odwrotnie.
4. Niskie morale.
5. Nadmierna fluktuacja pracowników.
6. Wiele rzeczy "ucieka między palcami", na przykład, pieniądze, czas, decyzje, ludzie, itp.
7. Na korytarzu często słychać "już to kiedyś przerabialiśmy".
8. Podział na "my" i "oni".
9. Wysoki poziom stresu wśród pracowników.
10. Wiele nieefektywnych zebrań.
11. Niezrozumiały wzrost kosztów prowadzenia firmy.
12. Większa podatność na zmiany rynkowe i nowe trendy w branży.
13. Klienci przechodzący do konkurencji.
14. Konflikty z kontrahentami.
15. Sfrustrowani sprzedawcy, dystrybutorzy i franczyzobiorcy.
16. Dużo decyzji podejmowanych w ostatniej chwili.
17. Niezdrowa rywalizacja wśród pracowników.
18. Wypalenie zawodowe wśród kluczowych pracowników.
19. Dodatkowe kontrole spowodowane błędami przemęczonych pracowników.
20. Nieporozumienia wynikające z braku efektywnych kanałów komunikacji.
Opisałem symptomy i przyczyny "przymusowego" kryzysowego zarządzania firmą.
Co zrobić, żeby poprawić efektywność firmy jeśli uznasz, że kryzysowy styl zarządzania jest zbyt kosztowny? Zadzwoń do nas: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz