Nie wszystkie firmy odróżniają marketingowe działania zmniejszające negatywne skutki typowego przesilenia od niecodziennej sytuacji kryzysowej. Nie wiedzą na przykład, że:
1. zwyczajową funkcją marketingu i PR jest budowa wartości, pozycji i reputacji firmy,
2. marketingową funkcją komunikacji kryzysowej jest ochrona wartości, pozycji i reputacji firmy.
Każdy błąd w komunikacji kryzysowej zwiększa liczbę plotek, niszczy morale pracowników, podkopuje zaufanie mediów i stwarza konkurencji okazję do zwiększenia zysków. Dlatego Pressence Public Relations przygotowuje firmy do zarządzania komunikacją kryzysową.
Dzięki naszym programom zarządzania kryzysowego można m.in.:
1. rozpoznać potencjalne zagrożenia,
2. ocenić ryzyko wystąpienia i wpływ każdego zagrożenia,
3. opracować strategię zarządzania kryzysem,
4. przejmować inicjatywę w komunikacji z mediami,
5. wpływać na percepcję kryzysu przez opinię publiczną i najważniejszych interesariuszy,
6. utrzymać wysokie morale wśród pracowników,
7. skrócić czas kryzysu i zmniejszyć straty.
Nawet najlepsza komunikacja kryzysowa nie zrobi z oszusta uczciwego człowieka, nie naprawi wadliwego produktu i nie zatrzyma powodzi, ale dzięki efektywnej komunikacji można wpływać na nastawienie mediów, przekazać opinii publicznej więcej istotnych faktów oraz zmienić percepcję i ocenę kryzysowego zdarzenia.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu do komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.