Komunikacja kryzysowa

Nie wszystkie firmy odróżniają marketingowe działania zmniejszające negatywne skutki typowego przesilenia od niecodziennej sytuacji kryzysowej. Nie wiedzą na przykład, że:

1. zwyczajową funkcją marketingu i PR jest budowa wartości, pozycji i reputacji firmy,

2. marketingową funkcją komunikacji kryzysowej jest ochrona wartości, pozycji i reputacji firmy.

Każdy błąd w komunikacji kryzysowej zwiększa liczbę plotek, niszczy morale pracowników, podkopuje zaufanie mediów i stwarza konkurencji okazję do zwiększenia zysków. Dlatego Pressence Public Relations przygotowuje firmy do zarządzania komunikacją kryzysową.

Dzięki naszym programom zarządzania kryzysowego można m.in.:

1. rozpoznać potencjalne zagrożenia,

2. ocenić ryzyko wystąpienia i wpływ każdego zagrożenia,

3. opracować strategię zarządzania kryzysem,

4. przejmować inicjatywę w komunikacji z mediami,

5. wpływać na percepcję kryzysu przez opinię publiczną i najważniejszych interesariuszy,

6. utrzymać wysokie morale wśród pracowników,

7. skrócić czas kryzysu i zmniejszyć straty.

Nawet najlepsza komunikacja kryzysowa nie zrobi z oszusta uczciwego człowieka, nie naprawi wadliwego produktu i nie zatrzyma powodzi, ale dzięki efektywnej komunikacji można wpływać na nastawienie mediów, przekazać opinii publicznej więcej istotnych faktów oraz zmienić percepcję i ocenę kryzysowego zdarzenia.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu do komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.