Nie przepadam za skrótowcami, ale jeśli trzeba, robię wyjątek, bo zarządzanie kryzysem i komunikacją kryzysową nauczyło mnie elastyczności.
Ten skrót to: TAK.
Te trzy litery pomagają zapamiętać jak powinna zachować się firma lub instytucja, której przyszło stawić czoła kryzysowi.
T jak TROSKA.
A jak AKCJA.
K jak KONTEKST.
Od samego początku – od pierwszego kontaktu z pracownikami, mediami i opinią publiczną komunikację kryzysową muszą cechować trzy wyróżniki:
1. TROSKA: okaż empatię i troskę o samopoczucie poszkodowanych i ich rodzin.
2. AKCJA: powiedz, że badasz przyczyny i robisz wszystko, żeby opanować sytuację i rozwiązać problem.
3. KONTEKST: dodaj istotne szczegóły, które wyjaśnią co się wydarzyło – we właściwym (czyli prawdziwym) kontekście.
Postępowanie według tych zasad pomoże szybciej opanować sytuację i zbudować skuteczne przekazy dla mediów. W dobie mediów społecznościowych nigdy nie masz na to za dużo czasu.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu się do komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz