Kiedy Twoja firma nagle staje oko w oko z zaskakującym kryzysem (są niezaskakujące?), potrzeba szybkich decyzji i działań mających chronić markę, wizerunek i reputację w krótkim i długim okresie.
Zbierasz informacje, analizujesz wpływ faktów na poszczególne grupy otoczenia i wprowadzasz w życie plany zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową.
Nie ma jednak planu, który obejmie wszystkie możliwe sytuacje – zawsze pojawią się niespodzianki.
W pewnym momencie czujesz się jak podróżnik, któremu na rozstaju dróg skończyła się mapa. Dokąd teraz iść? Kogo zapytać o drogę? Jaką podjąć decyzję?
W takiej sytuacji radzę moim klientom krótki test, który do tej pory zawsze pomagał wybrać optymalne rozwiązanie.
Test składa się z trzech pytań:
1. Czy strategiczny plan zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową (to, co chcę zrobić i powiedzieć) zgadza się z tym, co reprezentuje marka i jakie jest w tej chwili moje/nasze stanowisko?
2. Czy to, co chcę/chcemy zrobić i powiedzieć wzmocni reputację firmy w dłuższym okresie, mimo chwilowych/przejściowych problemów?
Jeśli odpowiedź brzmi nie lub raczej nie lub jest niejasna, zadaj dodatkowe pytanie:
3. Jak to będzie wykorzystane przez media i konkurencję?
Pamiętaj, że to, co robisz i mówisz w kryzysie więcej mówi o Tobie od tego jak się zachowujesz i komunikujesz w czasie poza kryzysem i będzie na długo zapamiętane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz