Trudno wyobrazić sobie skuteczną komunikację kryzysową bez opracowania i przećwiczenia kluczowych przekazów. Jeszcze trudniej o efektywną komunikację bez aktualnego planu kryzysowego i dobrych relacji z mediami.
Oto lista 15 pytań sprawdzających poziom przygotowania organizacji do zarządzania komunikacją kryzysową:
1. Czy mamy aktualny plan komunikacji kryzysowej i czy uwzględnia on sposoby komunikacji z tradycyjnymi i cyfrowymi mediami?
2. Czy mamy politykę komunikacji w mediach społecznościowych?
3. Czy mamy listę potencjalnych sytuacji kryzysowych, szablony oświadczeń dla mediów, listę pytań najczęściej zadawanych przez dziennikarzy i gotowe odpowiedzi?
4. Czy mamy rzeczników prasowych (głównego i rezerwowego), którzy przeszli szkolenie medialne?
5. Czy wszyscy pracownicy znają nazwiska rzeczników prasowych?
6. Czy osoby uprawnione do kontaktów z mediami, w tym rzecznicy prasowi, zgadzają się upublicznić ich nazwiska i dane kontaktowe (telefon, e-mail)?
7. Czy wiemy dokładnie jakie informacje możemy przekazywać mediom i czego nie wolno mówić?
8. Czy znamy wszystkie zewnętrzne przepisy, które regulują funkcjonowanie naszej organizacji?
9. Czy mamy opracowaną i przećwiczoną procedurę monitorowania i dokumentacji kontaktów z mediami (zapytania i odpowiedzi)?
10. Czy działa program monitoringu mediów?
11. Czy program monitoringu mediów obejmuje media społecznościowe?
12. Czy znamy wszystkie media, które będą o nas mówić w przypadku kryzysu? Czy wiemy jacy dziennikarze będą się tym zajmować? Czy mamy profile zawodowe tych dziennikarzy?
13. Czy wiemy, którzy blogerzy będą pisać o naszej organizacji?
14. Czy prowadzimy aktywną politykę medialną i budujemy relacje z dziennikarzami "między" kryzysami?
15. Czy mamy opracowaną i przećwiczoną procedurę oceny skuteczności planu komunikacji kryzysowej?
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu planu komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz