sobota, 28 lutego 2015

Trzy filary dobrej reputacji

Czy komuś nie zależy na reputacji?

Nie widzę.

Każdy chce cieszyć się dobrą reputacją. To zrozumiałe. Ale jak ją zdobyć i – co czasem trudniejsze – utrzymać?

Większość uważa, że budowanie marki i reputacji polega na wysyłaniu mediom dobrych informacji, wytwarzaniu pozytywnych emocji i prowadzeniu atrakcyjnych programów lojalnościowych.

Nikt nie budzi się rano z myślą, że to będzie najgorszy dzień w jego zawodowym życiu. Ale kiedy taki dzień nadejdzie, to właśnie reputacja może ocalić przyszłość firmy.

Oto trzy filary dobrej reputacji:

1. Pracownicy

Pracownicy mogą być Twoimi najlepszymi ambasadorami lub najgłośniejszymi krytykami. Jeśli Ci nie wierzą, nie licz na ich pomoc w trudnych chwilach.

Komunikacja kryzysowa zawsze zaczyna się od komunikacji wewnętrznej. Pracownicy nie mogą dowiadywać się z mediów o tym, co dzieje się w firmie.

Pokaż, że są dla Ciebie ważni, daj im dużo swobody działania i chwal publicznie za każdy sukces.

2. Media

Nie mogę przestać się dziwić dlaczego tak wielu szefów firm nigdy nie spotkało się osobiście z dziennikarzami, którzy najczęściej o nich piszą.

Bezpośredni kontakt z reporterem buduje wiarygodność i poprawia jakość komunikacji w sytuacji kryzysowej.

Prowadź aktywną politykę medialną. Opowiadaj jak rozwiązujesz problemy, komentuj trendy, pracuj nad marką lidera wśród branżowych ekspertów.

3. Klienci

Firmy powinny rozpieszczać swoich klientów – rozmawiać z nimi, słuchać, dotrzymywać słowa, robić miłe niespodzianki i dawać prezenty. Tylko wtedy mogą liczyć na wzajemność.

Zadbaj o jasne opisy swoich produktów i instrukcje użytkowania, organizuj angażujące akcje w mediach społecznościowych, oferuj życzliwą i fachową obsługę klienta, dawaj dostęp do wartościowych narzędzi na swojej firmowej stronie WWW.

Jak pracujesz nad reputacją swojej firmy? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz