czwartek, 17 marca 2016

Aktualizacja planu komunikacji kryzysowej

Rano odebrałem telefon (numer 77 441 40 14 jest czynny non-stop) od prenumeratora naszego firmowego biuletynu "Pressence Newsletter" z pytaniem jak aktualizować plan komunikacji kryzysowej.

Unikając rozdawania za darmo całej mojej wiedzy o zarządzaniu kryzysowym i komunikacją kryzysową (nie ukrywam, że to moje podstawowe źródło utrzymania) zarekomendowałem lekturę trzech e-booków:

1. Elementarz antykryzysowy [pdf, 1.01 MB]

2. 112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1.51 MB]

3. Lwy zarządzania kryzysem [pdf, 0.85 MB]

Pisanie lub aktualizacja planu kryzysowego jest ćwiczeniem w planowaniu strategicznej komunikacji.

Zaproponowałem czytelnikowi naszego newslettera następującą procedurę:

1. Zdiagnozuj obecny stan komunikacji uwzględniając kluczowe komunikaty i grupy głównych interesariuszy. Kto i co powinien wiedzieć? Co każdy wie teraz? Czy wie czego nie wie? Dlaczego i kiedy trzeba mu o tym powiedzieć?

2. Ustal kluczowych interesariuszy lub grupę docelową. Podziel interesariuszy na grupy.

3. Ustal punkty kontaktu, tzn. miejsca gdzie najłatwiej skontaktować się z grupą docelową.

4. Opracuj strategię komunikacji – wybierz media i metody komunikacji.

5. Ustal cele komunikacji z każdą grupą interesariuszy.

6. Wybierz media, przez które możesz skutecznie przekazać swoje komunikaty. Nie zapominaj o popularności serwisów społecznościowych.

7. Opracuj komunikaty dla każdej grupy docelowej (interesariuszy).

8. Wybierz taktykę działania (praktyczne zastosowanie strategii).

9. Zrób zestawienie wszystkich zaplanowanych działań.

10. Opracuj budżet.

11. Przekaż kluczowe komunikaty.

l2. Monitoruj, oceniaj i poprawiaj program komunikacji zgodnie z potrzebami.

Jeśli masz jakieś wątpliwości lub kłopoty w pisaniu planu komunikacji kryzysowej, zadzwoń do mnie o dowolnej porze: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz