Polityka komunikacji w mediach społecznościowych to zestaw zasad prowadzenia konwersacji z innymi użytkownikami online. Te zasady mogą być przedstawione w formie nakazów i zakazów.
Co jest bardziej skuteczne: nakazy czy zakazy?
Moim zdaniem, zakazy bardziej bezpośrednio i dobitnie opisują zasady interakcji pracowników z użytkownikami mediów społecznościowych – w sytuacji kryzysowej i poza nią.
Nie każdy potrafi czytać między wierszami, a tam gdzie w grę wchodzi reputacja i dobra opinia, nie można pozwalać sobie na niedomówienia.
Oto lista 10 zakazów dla pracowników w czasie kryzysu online:
1. NIE zgaduj, nie spekuluj i nie kłam w żadnych okolicznościach.
2. NIE składaj obietnic bez pokrycia.
3. NIE ignoruj krytycznych opinii.
4. NIE odpowiadaj na pytania jeśli nie jesteś do tego upoważniony.
5. NIE udzielaj porad jeśli ktoś wyraźnie kilka razy o to nie poprosi.
6. NIE sprzeczaj się i nie kieruj się w dyskusji emocjami.
7. NIE omawiaj przebiegu i szczegółów kryzysu na swoim prywatnym profilu.
8. NIE obwiniaj nikogo i nie przyznawaj się do winy przed ujawnieniem wszystkich faktów i okoliczności.
9. NIE rozmawiaj z dziennikarzami przed przejściem szkolenia medialnego.
10. NIE bój się wycofać z dyskusji kiedy poczujesz się zmęczony lub uznasz, że brakuje Ci argumentów.
Jakie zakazy powinny jeszcze znaleźć się w firmowej polityce komunikacji kryzysowej w mediach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz