Jesteś szefem, który uważa, że PR to zajęcie, które możesz zostawić swoim pracownikom? Błąd!
W czasach szybkiego przypływu informacji i mediów pracujących 24 godziny na dobę osoby na kierowniczych stanowiskach muszą wykazać się wybitnymi umiejętnościami komunikacji.
Jeśli jesteś szefem firmy, efektywna komunikacja z pracownikami, konsumentami, kontrahentami, liderami opinii, politykami i mediami, należy do Twoich podstawowych obowiązków.
Oto trzy powody dlaczego komunikacja jest ważna:
1. Jesteś ambasadorem marki
Marki nie mogą żyć bez ambasadorów – szefowie są najbardziej znanymi osobami w firmie.
Na każdym zebraniu, prezentacji, konferencji branżowej, w każdym wywiadzie dla mediów i rozmowie telefonicznej budujesz wizerunek i reputację swojej marki.
Komunikaty o tym kim jesteś, co robisz i co Cię wyróżnia muszą być atrakcyjne, jasne i przekonujące. Każdy pracownik powinien je znać i powtarzać konsekwentnie we wszystkich kontaktach zawodowych.
2. Zły PR rujnuje finanse firmy
Wiadomości z pierwszych stron gazet i czołówek programów informacyjnych mogą wypromować lub zniszczyć firmę – sukcesy zwiększają sprzedaż, porażki psują reputację.
Informacje, które mogą wywołać kryzys, na przykład zamknięcie zakładu, zwolnienia grupowe, zaskakująca rezygnacja członka zarządu, wypadek pracownika, muszą być starannie przemyślane i przekazane w dobrze wybranym momencie.
Wszystkie komunikaty muszą być zrozumiałe i spójne. Trzeba także przygotować odpowiedzi na trudne pytania. Za strategiczną komunikację odpowiadają najważniejsze osoby w firmie.
3. Należy kontrolować sytuacje kryzysowe
Niektórych kryzysów nie można uniknąć, ale do większości można się przygotować. Dobre przygotowanie skraca czas trwania kryzysu i zmniejsza straty.
Brak przygotowania i błędy w zarządzaniu sytuacją kryzysową mogą doprowadzić do katastrofy.
Masz aktualny i przećwiczony plan zarządzania sytuacją kryzysową? Jeśli go nie masz, jak chcesz sobie poradzić z następnym kryzysem?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz