Na naszych szkoleniach medialnych często ćwiczymy konferencje prasowe w sytuacji kryzysowej.
Oto przykładowe ćwiczenie ze szkolenia dla pracowników firmy telekomunikacyjnej.
Scenariusz
Firma telekomunikacyjna została oskarżona przez wpływową gazetę o stosowanie "barbarzyńskich" metod sprzedaży telefonów komórkowych.
Zarząd firmy organizuje konferencję prasową, na której odpowie na pytania dziennikarzy w celu przedstawienia swoich racji i obrony reputacji firmy.
Zarząd
Twoim celem jest obrona reputacji firmy i przekonanie dziennikarzy, że stosowane metody sprzedaży są zgodne z przyjętymi normami etycznymi. Poniższe informacje pomogą Ci odeprzeć zarzuty mediów.
1. Strategia marketingowa skupia się na ludziach starszych (powyżej 60 roku życia). Badania wykazały, że telefon komórkowy może im uratować życie (nagła choroba, wypadek, rabunek, itp). Sprzedawcy dzwonią zazwyczaj wieczorami, kiedy najłatwiej zastać ludzi w domu.
2. Sprzedawcy oferują najtańszy abonament 25 PLN za najprostszy model telefonu. Inne abonamenty są dużo droższe, gdyż mają więcej funkcji. Klienci muszą dopłacić, jeżeli chcą kupić model z funkcją wzmacniania dźwięku.
3. Sprzedawcy są zachęcani do proponowania klientom akcesoriów (skórzane futerały, paski, torby, itp).
4. Za specjalną opłatą można dopasować telefon do indywidualnych potrzeb, na przykład wprowadzenie do pamięci często wybieranych numerów.
5. Sprzedawcy wysyłają klientom telefony natychmiast po złożeniu zamówienia.
6. Firma zatrudnia najlepszych sprzedawców. Dba o szkolenia. Stale motywuje do większej sprzedaży. Wszyscy są ambitni, entuzjastycznie nastawieni do pracy i pełni zapału. To prawda, że czasami ponosi ich młodzieńcza werwa!
Dziennikarze
Czytelnicy skarżą się na "barbarzyńskie" metody sprzedawców firmy telekomunikacyjnej. Skargi dotyczą sprzedaży telefonów komórkowych.
Wykorzystaj poniższe informacje, aby poznać stosowane metody. Zasugeruj finansowane zadośćuczynienie dla niezadowolonych klientów.
Oto na co uskarżają się klienci:
1. Sprzedawcy celowo dzwonią do starszych osób, bo wiedzą, że są one mniej odporne na agresywne formy sprzedaży.
2. Sprzedawcy dzwonią wieczorami, bo wtedy ludzie są zmęczeni i bardziej podatni na perswazję.
3. Sprzedawcy podstępnie wypytują o numery kart kredytowych.
4. Sprzedawcy informują, że najtańszy abonament kosztuje 25 PLN, ale rachunki są na wyższe kwoty.
5. Sprzedawcy usilnie namawiają do kupna dodatków, których klienci sobie nie życzą (skórzane futerały, paski, torby, itp).
6. Sprzedawcy wysyłają telefony z rachunkami zanim klient podejmie decyzję.
7. Sprzedawcy mają w zwyczaju wysyłać najdroższe i najbardziej ekskluzywne modele.
8. Sprzedawcy zapewniają, że w każdej chwili można telefonicznie zrezygnować z kupna aparatu, ale dodzwonienie się do firmy to marzenie "ściętej głowy".
Konferencja prasowa jest rejestrowana na video i następnie szczegółowo omawiana.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz