1. Uwaga! Dane klientów Netii wykradzione.
2. Skradziono dane Polaków korzystających z Kredito24.
3. Skradziono dane klientów Orange.
To nie są wymyślone tytuły. Niestety. Coraz częściej dowiadujemy się o kradzieżach danych osobowych.
Ryzyka kradzieży danych klientów i konsumentów nie można wyeliminować w 100%. Jedynym sposobem byłaby rezygnacja z korzystania z Internetu i powrót do papieru i telefonów stacjonarnych.
W sytuacji kryzysowej (po wykryciu kradzieży danych) ważna jest otwarta i bezpośrednia komunikacja z interesariuszami. Pierwsze informacje o tym, co się stało najczęściej docierają do nich przez media.
Kiedy dojdzie do kradzieży danych przygotuj się na następujące pytania mediów:
1. Dane ilu klientów skradziono?
2. Jakie dane wykradziono?
3. Kiedy to się stało?
4. Jak doszło do kradzieży danych?
5. Jak to wykryto?
6. Czy wiadomo kto i dlaczego wykradł dane?
7. Jak to możliwe, że ktoś włamał się do systemu informatycznego firmy?
8. Czy jest możliwe, że ktoś z pracowników ułatwił hakerom kradzież danych?
9. Co mają zrobić klienci, których dane wykradziono?
10. Jak klienci mogą sprawdzić bezpieczeństwo swoich danych?
11. Jak firma potraktuje klientów, którzy zgłoszą nieautoryzowane przez nich operacje na swoich rachunkach?
12. Co już zrobiono, żeby lepiej zabezpieczyć dane osobowe?
13. Jak to zdarzenie wpłynęło na działalność firmy, na przykład na sprzedaż?
14. Co jeszcze może się wydarzyć?
15. Czy rzecznik prasowy wystąpi przed kamerami? Kiedy?
Konkluzja
Klienci i konsumenci kiedy dowiedzą się o kradzieży ich danych osobowych mają prawo być zdenerwowani i zaniepokojeni. Ale jeśli wykorzystasz media do szybkiego przekazania pełnych i wiarygodnych informacji o tym, co się stało oraz co robisz, żeby rozwiązać problem i uniknąć podobnego wypadku w przyszłości, mogą Ci wybaczyć. Warunek: musisz pokazać, że rozumiesz ich obawy, nie lekceważysz problemu i potrafisz sobie z nim skutecznie poradzić.
Jeśli potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz