sobota, 2 maja 2015

Kto zarządza symulacją kryzysową?

Na prezentacji o zarządzaniu komunikacją kryzysową usłyszałem pytanie kto powinien zarządzać symulacją kryzysową.

Prowadziłem symulacje, w których byłem odpowiedzialny za wszystko co robi zespół zarządzania komunikacją kryzysową oraz byłem autorem scenariusza ćwiczenia.

Pracowałem także przy symulacjach, którymi kierował szef firmy. On też wybierał scenariusz. Moja rola polegała na koordynowaniu wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji oraz organizacji symulowanych wywiadów dla mediów.

Moim zdaniem, to kto kieruje symulacją nie jest najważniejsze. Liczy się zapewnienie każdej grupie doświadczenia maksymalnie zbliżonego do prawdziwego kryzysu i przećwiczenie procesu podejmowania właściwych decyzji.

Symulacja kryzysowa jest okazją do sprawdzenia przydatności planu kryzysowego oraz tego jak w stresowej sytuacji zachowują się ludzie, jak ze sobą współpracują i jakie podejmują decyzje.

Ćwiczenie odbywa się w bezpiecznym otoczeniu – z prawem do błędu, który nie wywołuje żadnych realnych szkód. Powinno być przeprowadzane w każdej firmie co najmniej raz w roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz