Boisz się, że ktoś napisze coś złego o Tobie w mediach społecznościowych? Jak oceniasz takie ryzyko? Wiesz jak zareagujesz?
Jeśli odpowiesz "nie" lub "nie wiem" na jedno lub więcej z następujących pytań, to – moim zdaniem – Twoja organizacja może wpaść w duże tarapaty – wcześniej niż się spodziewasz.
Oto 7 pytań, które pomogą ocenić stan przygotowania do zarządzania kryzysem online:
1. Jaka jest różnica między problemem a kryzysem; jak to odnosi się do Twojej organizacji; czy najważniejsi pracownicy wiedzą jak się zachować w kryzysowej sytuacji i jak ją opanować?
2. Z jakich serwisów społecznościowych najczęściej korzystają poszczególne grupy interesariuszy i czy potrafisz je wykorzystać do komunikacji z nimi w kryzysowej sytuacji?
3. Czy jesteś w stanie zareagować na kryzysową sytuację w ciągu kwadransa od jej zaistnienia online?
4. Czy członkowie zespołu kryzysowego potrafią wykorzystać wyszukiwarki internetowe do poprawy skuteczności komunikacji w sytuacji kryzysowej?
5. Czy wszyscy członkowie zespołu kryzysowego przeszli szkolenie komunikacji w mediach społecznościowych?
6. Czy masz aktualną politykę komunikacji w mediach społecznościowych?
7. Czy media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe i zarządzanie reputacją online są wkomponowane w firmowy plan zarządzania sytuacją kryzysową?
Jeśli odpowiedziałeś "nie" lub "nie wiem" na jedno lub więcej z tych pytań, prawdopodobnie nie jesteś jedyny – ale to nie znaczy, że możesz lekceważyć potencjalne zagrożenie.
Nie chcę straszyć – tylko ostrzegam i zachęcam do refleksji i działania.
Ryzyko jest wszędzie. Chodzi o to, żeby umieć je dostrzec, ocenić i przygotować się jak stawić mu czoła.
Możesz zrobić to teraz odpowiadając szczerze na 7 kryzysowych pytań.
Jaka decyzja?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz