W krakowskim szpitalu zmarła trzymiesięczna dziewczynka. Pielęgniarka prawdopodobnie pomyliła ampułki z lekiem.
W łódzkim szpitalu jednemu z trzymiesięcznych bliźniaków chorujących na białaczkę lekarka zamiast dożylnie podała lek do rdzenia kręgosłupa. Niemowlę zmarło.
W opolskim szpitalu zmarł 2-letni chłopiec. Jego rodzice kilkadziesiąt minut czekali na izbie przyjęć. Lekarze zajęli się chłopcem dopiero, gdy stracił przytomność.
Każdy kryzys jest dla szpitala okresem trudnej próby. Od komunikacji z pracownikami, mediami i opinią publiczną zależy jak długo ten kryzys będzie trwał i jakie wywoła skutki (zniszczona reputacja, sprawy sądowe, odszkodowania, itd.).
Czy Twój szpital jest właściwie przygotowany do zarządzania sytuacją kryzysową?
Oto 10 pytań, które pokażą czy w kryzysie masz szansę na wygraną czy jesteś skazany na porażkę:
1. Czy masz plan co robić i mówić w konkretnych sytuacjach kryzysowych?
Tak / Nie
2. Czy plan kryzysowy był aktualizowany w ciągu ostatniego roku?
Tak / Nie
3. Czy masz szybki dostęp do planu kryzysowego bez względu na to, gdzie jesteś?
Tak / Nie
4. Czy masz zespół kryzysowy? Jeśli tak, czy możesz teraz podać nazwiska członków zespołu kryzysowego?
Tak / Nie
5. Czy lista kontaktów z członkami zespołu kryzysowego jest pełna i aktualna?
Tak / Nie
6. Czy zespół kryzysowy odbył szkolenie jak zarządzać sytuacją kryzysową?
Tak / Nie
7. Czy plan kryzysowy był testowany na ćwiczeniu kryzysowym w ciągu ostatniego roku?
Tak / Nie
8. Czy monitorujesz systematycznie co media mówią o Twoim szpitalu i jego pracownikach?
Tak / Nie
9. Czy prowadzisz systematyczny monitoring krytycznych komentarzy o Twoim szpitalu i jego pracownikach w mediach społecznościowych?
Tak / Nie
10. Czy masz dobre relacje z najważniejszymi mediami?
Tak / Nie
0-3 razy tak: W sytuacji kryzysowej nie możesz liczyć na sukces. Przegrasz z kretesem.
4-6 razy tak: Nie jest najgorzej, ale zbyt dużo zależy od uśmiechu losu.
7-9 razy tak: Jest dobrze, ale warto niezwłocznie poprawić niedoróbki.
10 razy tak: Gratulacje! Dasz sobie radę z zarządzaniem kryzysem.
Jeśli potrzebujesz pomocy w zarządzaniu komunikacją kryzysową, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz