piątek, 17 kwietnia 2015

Wystraszony ekspert bez szkolenia medialnego

Jesteś szefem PR w międzynarodowej firmie.

Przed chwilą dzwonił reporter z redakcji telewizyjnych "Wiadomości".

Szuka kontaktu z ekspertem w sprawie, w której Twoja firma ma duże doświadczenie.

Nadarza się wyjątkowa okazja do pokazania Twojej firmy, zwiększenia wiarygodności i wzmocnienia reputacji. Chcesz to wykorzystać.

Ale ekspert, o którego pyta reporter w życiu nie udzielił żadnego wywiadu. Denerwuje się i mówi, że nie chce wystąpić w telewizji.

Próbujesz go uspokoić. Tłumaczysz jak to będzie wyglądać. Pomagasz opracować kluczowe komunikaty. Przygotowujesz odpowiedzi na pytania, które może zadać reporter.

Ale ekspert nadal jest wystraszony i nieufny.

Być może zmieni zdanie po rozmowie z osobą, która już przez to przeszła. Chce kontaktu z kimś kto to zrobił i... przeżył :-)

Chętnie porozmawia z byłym dziennikarzem, który ma za sobą setki wywiadów, wie jak myślą reporterzy i o co pytają ekspertów.

To dobry moment, żeby poprosić o pomoc zewnętrznego doradcę, na przykład mnie.

Oprócz regularnych szkoleń medialnych i treningów kryzysowych, oferujemy także krótkie warsztaty dla osób, które muszą szybko przygotować się do rozmowy z reporterem.

Takie szkolenie trwa około godziny. Prowadzi je jeden trener w miejscu wybranym przez klienta, na przykład w jego biurze (ale pamiętam też intensywną sesję szkoleniową późną porą w pubie). Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy zjawili się w pełnym składzie – z mikrofonem, kamerą i operatorem telewizyjnym.

Krótko opowiemy jak przebiega wywiad, pomożemy przygotować kluczowe komunikaty i powiemy jakie są trzy elementy dobrej odpowiedzi na pytanie reportera.

Potem przeprowadzimy kilka próbnych wywiadów, omówimy je, przećwiczymy kluczowe komunikaty oraz pokażemy co poprawić i jak to zrobić.

Po takim szkoleniu Twój nieufny ekspert poczuje się przygotowany i nabierze pewności siebie. W czasie wywiadu zrobi pozytywne wrażenie, przekaże główne przesłanie, zwiększy wiarygodność i wzmocni reputację Twojej marki.

Jeśli jesteś zainteresowany takim szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz