środa, 6 maja 2015

7 pytań przed kryzysem online

Boisz się, że ktoś napisze coś złego o Tobie w mediach społecznościowych? Jak oceniasz takie ryzyko? Wiesz jak zareagujesz?

Jeśli odpowiesz "nie" lub "nie wiem" na jedno lub więcej z następujących pytań, to – moim zdaniem – Twoja organizacja może wpaść w duże tarapaty – wcześniej niż się spodziewasz.

Oto 7 pytań, które pomogą ocenić stan przygotowania do zarządzania kryzysem online:

1. Jaka jest różnica między problemem a kryzysem; jak to odnosi się do Twojej organizacji; czy najważniejsi pracownicy wiedzą jak się zachować w kryzysowej sytuacji i jak ją opanować?

2. Z jakich serwisów społecznościowych najczęściej korzystają poszczególne grupy interesariuszy i czy potrafisz je wykorzystać do komunikacji z nimi w kryzysowej sytuacji?

3. Czy jesteś w stanie zareagować na kryzysową sytuację w ciągu kwadransa od jej zaistnienia online?

4. Czy członkowie zespołu kryzysowego potrafią wykorzystać wyszukiwarki internetowe do poprawy skuteczności komunikacji w sytuacji kryzysowej?

5. Czy wszyscy członkowie zespołu kryzysowego przeszli szkolenie komunikacji w mediach społecznościowych?

6. Czy masz aktualną politykę komunikacji w mediach społecznościowych?

7. Czy media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe i zarządzanie reputacją online są wkomponowane w firmowy plan zarządzania sytuacją kryzysową?

Jeśli odpowiedziałeś "nie" lub "nie wiem" na jedno lub więcej z tych pytań, prawdopodobnie nie jesteś jedyny – ale to nie znaczy, że możesz lekceważyć potencjalne zagrożenie.

Nie chcę straszyć – tylko ostrzegam i zachęcam do refleksji i działania.

Ryzyko jest wszędzie. Chodzi o to, żeby umieć je dostrzec, ocenić i przygotować się jak stawić mu czoła.

Możesz zrobić to teraz odpowiadając szczerze na 7 kryzysowych pytań.

Jaka decyzja?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz